Pomoc logopedyczna w SP 43
images/1.jpg

DRODZY RODZICE!

ZAPRASZAMY DO NASZEGO KĄCIKA LOGOPEDYCZNEGO

ZNAJDZIECIE TU PROPOZYCJE ĆWICZEŃ, ZABAW I WIERSZYKÓW

USPRAWNIAJĄCYCH I WSPOMAGAJĄCYCH WYMOWĘ,

KTÓRE MOŻECIE WYKONYWAĆ Z DZIECKIEM W DOMU.

NASZ KĄCIK BĘDZIEMY RÓWNIEŻ UZUPEŁNIAĆ INFORMACJAMI Z DZIEDZINY LOGOPEDII.

Neurologopedzi SP nr 43 - mgr Iwona Szeloch i mgr Ewa Mączka

Zasady udzielania pomocy logopedycznej w SP 43

  • Zajęcia logopedyczne przeznaczone są dla uczniów z zaburzeniami mowy i języka, powodującymi znaczne zakłócenia komunikacji językowej oraz trudności w uczeniu się.
  • W zależności od stopnia i rodzaju zaburzeń mowy zajęcia terapii logopedycznej obejmują ćwiczenia wspomagające, usprawniające artykulację, prawidłowe oddychanie, fonację, Prowadzone są również ćwiczenia i zabawy stymulujące kompetencje komunikacyjne i językowe dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie oraz rozumienie tekstów słuchanych i czytanych.
  • O pomoc logopedyczną wnioskować mogą uczeń i/lub rodzic, pracownicy pedagogiczni szkoły, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, poradnia specjalistyczna.
  • W pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowani są uczniowie z zaleceniem pomocy logopedycznej w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub w opinii wydanej przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
  • Dzieci uczęszczające do Oddziału Przedszkolnego objęte są wstępnymi badaniami diagnostycznymi we wrześniu każdego roku szkolnego.
  • Objęcie ucznia zajęciami logopedycznymi wymaga pisemnej zgody rodziców (prawnych opiekunów).
  • Zasady opieki logopedycznej ucznia poza SP 43 ustalane są indywidualnie.
  • Uczeń jest zobowiązany do systematycznego uczęszczania na zajęcia. W przypadku trzech nieobecności nie uzasadnionych ważnym powodem, uczeń może być skreślony z listy uczestników i przesunięty na listę rezerwową z możliwością ponownego podjęcia terapii.
  • Z uwagi na specyfikę dysfunkcji uczniów zajęcia logopedyczne prowadzone są w formie indywidualnej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą być prowadzone w grupie.
  • Terminy i częstotliwość zajęć ustala logopeda.
  • Sesja terapeutyczna trwa 30 minut. Jej dokładny czas uzależniony jest od możliwości psychofizycznych ucznia.
  • O wyborze form i metod pracy z dzieckiem decyduje logopeda, uwzględniając wynik diagnozy oraz dane zawarte w dokumentacji specjalistycznej dziecka.
  • Udział ucznia w zajęciach logopedycznych trwa do czasu złagodzenia bądź wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia ucznia pomocą.
  • Podjęcie terapii logopedycznej oznacza konieczność utrwalania uzyskanych efektów w domu. Stąd systematyczne, kilkuminutowe, ale codzienne ćwiczenia rodzica z dzieckiem są dużą pomocą. Logopeda udziela rodzicom wskazówek do pracy z dzieckiem w domu za pośrednictwem zeszytów ćwiczeń logopedycznych.
  • Rodzice (prawni opiekunowie) mogą uzyskać informacje o postępach dziecka w terapii podczas indywidualnych spotkań z logopedą.
  • Rezygnacja z zajęć logopedycznych powinna być zgłoszona przez rodzica (prawnego opiekuna) w formie pisemnej.